1ºESO: ÁMBITO SOCIOLINGÜÍSTICO. GEOGRAFÍA: UNITAT 1.

 UNITAT 1. ALOHOMORA.

FITXA 7. GEOGRAFIA I HISTÒRIA. (INDIVIDUAL)

 

Comencem la unitat 1 i comencem elaborant el nostre vocabulari (en la seua llibreta especial) d'aquista unitat (ja hem fet el nostre vocabulari inicial). Una vegada tinguem totes les paraules importants definides treballem “la representació de la Terra” (el contingut referent al Sistema Solar i els planetes es treballaran des de l'assignatura de Biologia).



LA REPRESENTACIÓ DE LA TERRA

 

Pàgina 18: Llegim la teoria.

 

1) Contesta les següents qüestions:

a) Qué forma presenta la Terra?

b) Quina és la millor manera de representar la Terra?

c) Qué són els mapes? Quants tipus hi ha? Explical’s.

 

2) Completa el mapa que tens al dosier amb les parts que hem estudiat i explica-les: 

 

-  ORIENTACIÓ – TÍTOL – ESCALA – PARAL·LELS I MERIDIANS –LLEGENDA – TEXTOS – 


UNITAT 1. ALOHOMORA.

FITXA 10. GEOGRAFIA I HISTÒRIA. (GRUPAL.INDIVIDUAL)

 

LES COORDENADES GEOGRÀFIQUES: MERIDIANS I PARAL·LELS, 

LATITUD I LONGITUD

 

1. Llegim pàgines 22 i 23 del nostre llibre de text.

 

2. Fem un Kahoot amb els conceptes bàsics que hem aprés en tota la unitat 1. (Grupal)

 

3. Exercicis del llibre de text (página 23, activitats 8: a, b, c.)

4. Relaciona els següents conceptes amb la seua definició: 

a) Ecuador 

1. Línies paral·leles a l'equador.

b) Longitud 

2. Semicercles que van de pol a pol.

c) Latitud 

3. Meridià de referència que passa per Greenwich.

d) Meridianos 

4. Distància de qualsevol punt del planeta al meridià 0°.

e) Meridiano 0° 

5. Línia que divideix la Terra en dos hemisferis.

f ) Paralelos 

6. Distància des de qualsevol punt del planeta a l'equador.

A

 

B

 

C

 

D

 

E

 

F

 


5. Observa el mapa y assenyala les coordenades geogràfiques de les següents ciutats: Moscú, México, Brasilia, Camberra. (GRUPAL)


 

UNITAT 1. ALOHOMORA.

FITXA 11. GEOGRAFIA I HISTÒRIA. (INDIVIDUAL)

 

Les coordenades geogràfiques constitueixen un sistema de referència que permet conéixer la posició d’un lloc o una cosa sobre la superfície terrestre. Encara que sovint passen inadvertides perquè s’utilitzen quotidianament, tenen una importància enorme. 

1. En primer lloc, mira aquest vídeo i después contesta les preguntes: 

http://www.youtube.com/watch?v=Oy1b5RZ44CY i fes l’exercici:

a) Amb l’ajuda d’un compàs traça una circumferència com si fóra el globus terraqüi, dibuixa una línia horitzontal que hi passe per la meitat i escriu-ne el nom. A continuació, dibuixa-hi altres paral·lels que conegues i posa’ls nom. 

b) Quines altres línies necessitaries pintar-hi per a obtindre un sistema de coordenades? Quines expressen la latitud i quines la longitud? 

c) Per què va sent menor el radi dels paral·lels a mesura que s’allunyen de l’equador? 

d) Creus que tots els meridians tenen la mateixa mesura? 

e) Explica quina utilitat té el sistema de paral·lels i meridians i com pots aplicar-lo a la vida diària. 

f) Esbrina, consultant en llibres o en Internet, d’on provenen els noms de tròpic de Càncer i tròpic de Capricorn. 

2. Treballa amb Google Earth. Una eina de gran utilitat en Internet és Google Earth. Descarrega’t el programa i llig-ne el tutorial que ofereix aquesta pàgina web: https://www.google.es/intl/es/earth/index.html. 

a) Busca aquestes coordenades geogràfiques i escriu a quins llocs corresponen. 

48° 52’ 00” N 2° 19’ 59” E 

40° 40’ N 73° 56’ O 

41° 54’ N 12° 30’ E 

39* 39’ 49N 0* 13’ 23” W

 

b) Pots visitar algun d’aquests llocs i indicar la latitud i la longitud d’algun monument destaca. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario